Before-and-after advertising for hyaluronic acid & Botox prohibited - BGH sets strict limits for practices

Prohibited before-and-after advertising for hyaluronic acid treatment

Vorher-Nachher-Darstellungen für ästhetische Behandlungen wie Hyaluron- oder Hyaluronidase-Injektionen sind außerhalb der Fachkreise unzulässig. Mit viel beachtetem Urteil vom 31. Juli 2025 (Az. I ZR 170/24) hat der Bundesgerichtshof (BGH) eine für die Ästhetik- und Beautybranche wegweisende Entscheidung gefällt. Der Clou: Auch minimalinvasive Injektionsbehandlungen ohne Skalpell gelten als „operative plastisch-chirurgische Eingriffe“ im Sinne des Heilmittelwerbegesetzes (HWG). […]

Advertising with remote treatments and invented specialists

A doctor who advertises with "specialist consultations via telephone and video" and thus with remote treatments, as well as non-existent specialist designations, is behaving in an anti-competitive manner. This was the finding of the Koblenz Regional Court - rightly so?

Anti-competitive advertising with perfect teeth

Do consumers take advertising with "perfect teeth" at face value or do they recognize an advertising exaggeration? According to the Higher Regional Court of Frankfurt am Main, consumers are somewhat too dazzled by the appeal of advertising with perfect teeth and are therefore misled.

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